Ons team

Drs. Marijke van der Meer
Hierbij wil ik mij even aan u voorstellen: ik ben Marijke van der Meer, orthopedagoog aan het O.R.C., waar ik mij vooral bezig houd met onderzoek naar kinderen met leer- en/of gedragsproblemen.

Al weer heel wat jaartjes geleden ben ik mijn loopbaan begonnen als onderwijzeres op de basisschool. Nadat er bij mijn zoon een dyslexie werd gediagnosticeerd, ben ik mij gaan verdiepen in leerstoornissen. Ik heb daarvoor een opleiding remedial teacher gevolgd in Tilburg. Vervolgens ben ik jarenlang werkzaam geweest als remedial teacher in een eigen praktijk. In die tijd heb ik een kwartetspel ontwikkeld om dyslectische leerlingen spelenderwijs de open en gesloten lettergreep aan te leren.

Door mijn werk kreeg ik steeds meer behoefte aan theoretische kennis omtrent leerstoornissen. Een studie orthopedagogie aan de universiteit in Nijmegen was het gevolg. Tijdens mijn studie heb ik mij, naast leer- en gedragsstoornissen, ook verdiept in het onderwerp ‘hoogbegaafdheid'. De laatste jaren houd ik mij naast onderzoek naar leerstoornissen, ook bezig met onderzoek naar studiekeuze.

Al met al een hele interessante en boeiende baan!

 
Drs. Tinie Knoors
Sinds augustus 2010 ben ik betrokken bij het O.R.C. Ik heb mijn universitaire opleiding gevolgd aan de Vrije Universiteit in Amsterdam en heb vervolgens 21 jaar gewerkt als orthopedagoge/onderwijsadviseur bij een onderwijsbegeleidingsdienst. Sinds 2007 heb ik mijn loopbaan voortgezet binnen diverse samenwerkingsverbanden van het basis- en voortgezet onderwijs in de regio Weert en Tilburg.

Ik ben BIG-geregistreerd als GZ-psycholoog onder nummer 99050035625 en lid van Nederlandse Vereniging voor Orthopedagogen (NVO).

Mijn aandachtsgebied binnen het O.R.C.  is onderzoek naar ontwikkelingsstoornissen zoals ADHD, autisme spectrumstoornissen en leerstoornissen.  Ik werk handelingsgericht en zie het als een uitdaging om vanuit het onderzoek handelingsgerichte adviezen te formuleren voor ouders, kind en school. Een belangrijke voorwaarde voor een succesvolle ondersteuning van kinderen is immers een goede afstemming over de aanpak tussen ouders, kind en school. Mijn expertise vanuit het werken binnen het onderwijsveld kan ik hierin volop benutten. Willen ouders en/of leerkrachten bij de uitvoering van deze adviezen graag kortdurend ondersteuning dan wil ik hen met plezier hierin begeleiden. Ik hoop u bij het O.R.C. te ontmoeten en kijk uit naar een prettige samenwerking.

Evelyn Panis
Mijn naam is Evelyn Panis en vanaf september 2014 ben ik werkzaam als Psychologisch Assistente bij het ORC in Moergestel. Na mijn afstuderen aan de PABO te Tilburg ben ik in 1994 aan de slag gegaan als leerkracht basisonderwijs. Na 11 jaar werkzaam te zijn geweest in het reguliere basisonderwijs, heb ik de overstap gemaakt naar het speciaal basisonderwijs. Na twee jaar studeren aan de Fontys te Tilburg, heb ik in 2011 mijn diploma Master SEN (Special Educational Needs) behaald, een opleiding waarbij de invulling van passend onderwijs centraal staat. 

Na 17 jaar met plezier te hebben gewerkt als groepsleerkracht, was ik toe aan een nieuwe uitdaging. Mijn doel was te zoeken naar een boeiende functie, passend bij mijn gezin met een zorgintensief kind.  De keuze viel op de opleiding tot Psychologisch Assistent en tijdens mijn zoektocht naar een stageplaats kwam ik terecht bij het ORC in Moergestel. Na het behalen van mijn diploma kon ik mijn werk op het ORC voortzetten. Mijn werkzaamheden bestaan uit het assisteren bij de onderzoeken en het uitwerken van de onderzoeksverslagen. Met veel plezier werk ik in deze kleinschalige praktijk, waarbij persoonlijke aandacht voor de cliënt hoog in het vaandel staat.